långtid

hej!
   jag vet att det var längesen jag skrev och jag känner att min blogg sjunger på sista versen, men jag ska försöka hålla den vid liv. det händer inte så mkt spännande i mitt liv, så jag har liksom inget att skriva om.
   jag är fortfarande kär och galen i min älex. han gör mitt liv spännande och han får mig att ta mig i kragen när jag inte själv klarar av det. han är alltid där och är verkligen en super kille. 
   att ha ett förhållande är stort. jag har verkligen funderat på det Det är alltid spännande i början, när det är nytt, men det är sen som den riktiga utmaningen kommer. Att se den andras dåliga sidor och lära sig leva med dom, på ont och gott. Det är inte ofta kärlek är lika vacker som i filmer, och i början var det verkligen en stor besvikelse för mig. Det var ju det jag ville ha, men med tiden har jag accepterat det för vad det är och nu lever jag lycklig. Dessutom funderade jag på homosexualitet imorse. Varför är inte lika accepterat som kärlek mellan kvinna och man? Varför kallas kvinna+man straight, och inte man+man eller kvinna+kvinna? Jag har en killkompis som är bög och en tjejkompis som är lesbisk (måhända bisexuell men hon har flickvän, vilket är det viktiga just nu) och dom är precis som vilka andra som helst. det är ingen skillnad för att dom har en partner med samma kön. Nej homofober gör mig så galet arg! sådeså!


love,emma!

Kommentarer
Postat av: Elin

Heja Emma!

2009-01-20 @ 14:13:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0