Välkommen till min nya blogg!

Och helt plötsligt har man skaffat sig en ny blogg :)
igår hade jag ett anfall av känslor som behövde komma ut så det blir min första publicering :)

enjoy :)
love, emma!

Jag behöver skriva av mig lite känslor så nu känns som rätt tillfälle!

Jag är trött! trött på allt ont i min kropp, trött på deppighet, trött på att inte riktigt veta vad jag känner!
jag vill ha klara besked, när var hur liksom. Men just nu vet jag faktiskt ingenting.
och varför kom det en "mens" till ? var det ett missfall, eller vad hände?!
jag är dessutom trött på att vara av med sladden till kameran. Den kan ju inte bara försvinna?!
*suck* why why why...


Photoshop är iaf fortfarande lika kul, det är min grej liksom!
Slippa tänka på annat, det är bara bilden i mitt huvud. Hur jag gör den till sitt bästa.


Och jag tror faktiskt att jag saknar skolan lite också.
Men bara lite. Skönt som fan med sommarlov, sova hur länge som helst, umgås hur mkt som helst med älskling.
Inget vara förevigt, jag vet och snart är det dags för tråkiga rutiner, tidiga mornar och långa dagar,
men vad livet utan sin stabila rundgång av rutiner och tråkiga saker som måste göras.Man kan ju inte ha roligt jämt,
tänk så bortskämd man skulle bli då. Allt jobbigt skulle bli mkt jobbigare just för att man var van att
andra gjorde det åt en.


Pengar vore inte heller fel just nu! Massor av pengar, att bada i, att spendera på mig och på andra.
Göra lite rätt för mig. Jag är endast en fattig student så det är en omöjlighet just nu, såvida jag inte vinner
på triss eller nått, men man måste ju få drömma.

Jag har även fuderat på drömmar. Drömmar på natten kan vara både läskiga, sköna och underbara. Men var kommer dom ifrån?
Är dom endast en illusion, ett påhitt gjort av våran egna livliga fantasi eller hur är det egentligen?
'
Jag tänker nog för mkt *suck*

Vad vore människan utan sin tro och sitt hopp?
Hur skulle världen se ut om det inte fanns någon som trodde gott om folk,
någon som önskade att ta över världen och någon som hoppades att allt skulle bli bra igen?

Ditt goda är inte gott nog om du inte gör ont ibland.
Det, tkr jag, är ett begrepp som förklarar mångas onda handlingar. Inte helt, men lite.
Dom hade kanske gjort så mkt gott att det inte uppskattades förrän deras onda handlingar tog över.

Följdfrågan blir då, finns gott och ont?
Vad är som gör en människa god och en annan ond?
Och vem bestämmer vad som är rätt och fel?

Jag förstår ju också att om alla rättat sig efter vad dom själva tyckte så skulle det bli kaos,
men ändå, vem har rätten att säga att det du säger, eller gör, är fel?

När vi nu ändå är inne på rätt och fel, vem eller vad bestämmer vad som är mode?
vem eller vad har rätt att säga att någons kläder är fula och "ute"?


Skönhet kommer från insidan! Visst baseras första intrycket på utseendet, men vad då?!
Bara för att en människa kanske inte har den mest fördelaktiga utsidan, betyder det inte att den är mindre värd!
Jag förstår att de "snygga" och "nördarna" beter sig på olika sätt, de umgås ju inte med varandra utan endast med sin egen grupp.
Det är klart att de inte utvecklas till samma personligheter, och att de inte får samma synsätt som varandra eftersom
att de begränsar sig till sin egen "rang".
Jag tror att detta sitter i sedan urminnes tider, för djuren har samma betende som vi människor.
Rangordning, flockledare.. Det är samma sak som i dagens samhälle. Sjukt tkr jag!


Och dagens idéal. Det är sorligt rent vad människor kan göra mot sig själv, och andra, bara för att passa in.
Anorexia och bulimi är bra exempel på det. Anorexia går ut på att svälta sig själv för att gå ner i vikt.
Bulimi är helt enkelt en sjukdom där "offret" hetsäter, massor med mat,
godis och andra onyttigheter för att sedan spy upp det.
Båda är sjukdomar för att gå ner i vikt. Unga flickor ser modeller, kändisar som är trådsmala. De tänker då;
"Är det så jag måste se ut för att bli känd och accepterad så är det!"
Det finns statistik på personer som har svält ihjäl sig, som har slutat äta och dött av det.
Herregud liksom, öppna ögonen folk, sluta blunda för problemen!

Jag önskar att det fanns en stor ledare som var villig att ta tag i problemen så som de är. Här och nu!
Som verkligen försökte att förändra världen, dess synsätt på människan.
Vi är vår egen största fiende!


Mitt motto är ; Det är dina val som har format dig till den du är, du blir inte en bättre människa av att ligga på sofflocket!



080815 - Emilaijni


Kommentarer
Postat av: Kim

Tufft! Glöm inte mata den bara ;D

2008-08-15 @ 15:12:42
URL: http://dmeon.ath.cx/dmeonslist

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0